Όγκοι Βλεφάρου

Αίτια

Στις περισσότερες περιπτώσεις η ακριβής αιτία ενός όγκου δεν είναι γνωστή, αλλά οι παράγοντες που θεωρείται ότι παίζουν σημαντικό ρόλο είναι:

• Η έκθεση στο ηλιακό φως αυξάνει τον κίνδυνο των όγκων του δέρματος των βλεφάρων, ιδίως σε άτομα με ανοιχτόχρωμο δέρμα.
  • Η κληρονομικότητα είναι σημαντική, καθώς σε ορισμένους ασθενείς υπάρχει μια γενετική προδιάθεση.
  • Οι ασθενείς που λαμβάνουν ισχυρά φάρμακα που καταστέλλουν το ανοσοποιητικό σύστημα διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο ανάπτυξης όγκων.

Συμπτώματα

Μια πολύ μεγάλη ποικιλία καλοηθών και κακοήθων όγκων μπορούν να εμφανιστούν γύρω από τα βλέφαρα. Τα συμπτώματα ποικίλουν ανάλογα με την θέση και τη φύση του όγκου. Οι όγκοι των βλεφάρων είναι γενικά ορατοί στον ασθενή, και μπορεί να προκαλέσουν τοπικό οίδημα, μία εντοπισμένη απώλεια των βλεφαρίδων, και έντονη ερυθρότητα. Σπανιότερα μπορεί να οδηγήσουν θολή όραση , διπλή όραση, ή μετατόπιση του οφθαλμού.

Διάφοροι τύποι κακοήθων όγκων στα βλέφαρα

• Το βασικοκυτταρικό καρκίνωμα (ΒΚΚ) είναι ένας κοινός και σχετικά ανώδυνος όγκος με ουσιαστικά καμία δυναμική μετάστασης. Αντιπροσωπεύει το 90% των κακόηθων όγων στα βλέφαρα.
  • Το ακανθοκυτταρικό καρκίνωμα (ΑΚΚ)
  • Το καρκίνωμα των σμηγματογόνου αδένα (είναι μια σπάνια και επιθετική μορφή καρκίνου των σμηγματογόνων αδένων στα βλέφαρα που μπορεί να εξαπλωθεί τόσο τοπικά όσο και με μετάσταση)
  • Το μελάνωμα (ιδιαίτερα επιθετικός όγκος με συχνές μεταστάσεις)
  • Το λέμφωμα
  • Το καρκίνωμα κυττάρων του Merkel

Θεραπεία

Οι όγκοι των βλεφάρων συνήθως αντιμετωπίζονται με πλήρη εκτομή και ταυτόχρονη επανορθωτική χειρουργική επέμβαση. Ορισμένοι όγκοι μπορούν να αντιμετωπιστούν με τοπική ψύξη (κρυοθεραπεία), ακτινοβολία, ή ιατρικές θεραπείες που διεγείρουν το ανοσοποιητικό σύστημα για να καταστρέψουν τα ανώμαλα κύτταρα του όγκου.
Ασθενείς με ορισμένους όγκους (SCC, καρκίνωμα σμηγματογόνου αδένα, και μελάνωμα) απαιτούν επίσης μία γενική ογκολογική εξέταση για να αποκλειστεί η μετάσταση της νόσου.